Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Vores netbutikker modtager reklamationer enten på mail eller ved opringning til os.
Find dokumenter til reklamation i PDF og Word her:
PDF /
Word
Når du handler på vores netbutikker, har du 24 måneders reklamationsret. Afhængig af den konkrete situation betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal du reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Fragtomkostninger på reklamation?
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi anbefaler at du kontakter os på forhånd, så fremsender vi en returlabel, så du kan returnere varen uden omkostninger.
Varen sendes direkte til vores adresse:
Nordensvej 2
7000 Fredericia
Skal varen sendes en anden adresse, f.eks. direkte til vores leverandør, vil du blive oplyst den adresse, du skal sende varen til.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsblanket så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det gør processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under betingelser på vores netbutikker.