På vores netbutikker har du flere forskellige muligheder for levering. Under afslutningen på din bestilling kan du tage stilling til, hvordan du ønsker din vare leveret.
Camola ApS benytter forskellige transportører på de forskellige varer for at sikre vores kunder den bedst mulige fragt. Vi anvender primært GLS og DSV – men får også sendt varer direkte fra vores leverandører. Disse bruger forskellige leverandører. På mange varer er det muligt at spare fragten ved at afhente varen på Nordensvej 2, 7000 Fredericia.
Bemærk! På enkelte varer er det ikke muligt at vælge afhentning, ligesom andre varer ikke kan sendes.
Bemærk! Al levering sker til kantsten dog med forbehold for, at vejens beskaffenhed tillader, at fragtmanden kan køre helt til kantstenen.
Ved bestilling anbefaler vi, at du siger ja til, at varen må stilles. Hvis du ikke siger ja, og er du ikke hjemme, når fragtmanden kommer, skal du selv afhente varen på transportørens afhentningssted eller betale fragtmanden for genlevering. Du skal dog være opmærksom på, at det er på egen risiko, når du accepterer, at varen må stilles.
I bestillingsprocessen kan du ønske en bestemt leveringsdato og / eller en anden leveringsadresse hvis du ønsker dette. Vælger du ingen leveringsdato, modtager du din pakke indenfor 1 – 2 dage medmindre andet er angivet på varen.
Når du angiver en ønsket leveringsdato, gør vi alt for at opfylde dit ønske. I nogle tilfælde er dette ikke muligt, f.eks. hvis varen ikke er på vores eget lager, eller hvis leverandøren af den pågældende vare har en længere leveringstid end den, du ønsker.
Vi tilstræber at levere bestillinger som en samlet forsendelse, og du vil derfor modtage din leverance, når alle varer kan afsendes. Du kan derfor opleve en længere leveringstid, hvis vi skal bestille varer hjem fra leverandører for at kunne levere dine varer.
Bemærk! Ved bestilling af varer, der leveres direkte fra vores leverandører, kan du opleve at modtage flere forsendelser, f.eks. hvis du bestiller varer fra flere forskellige leverandører.
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragtprisen afhænger af pakkens vægt og størrelse, men kan variere indenfor følgende prisinterval alt afhængig af leveringsmetode:
Levering arbejdsplads: kr. 39-59
Levering hjemme (Må stilles): kr. 49-65
Levering hjemme (Må IKKE stilles): kr. 69-89
Levering pakkeshop: kr. 39-49
Bemærk! Levering til arbejdsplads forudsætter, at der er nogen til at tage imod pakken i tidsrummet fra kl. 8-16.
Alle priser er inkl. Moms, og den endelige fragtpris vil fremgå ved din bestilling i købsforløbet.
Leverancer over 30 kg sker med fragtmænd, og her er udregningen lidt mere kompliceret, da det er afgørende, hvor i landet du bor. På frishop.dk og byghjemme.dk har vi et system, der beregner den nøjagtige fragt.
Når du vælger en vare, der vejer mere end 30 kg – eller når den samlede vægt af det, du er ved at købe – overstiger 30 kg, spørger systemet automatisk efter dit postnummer. Herefter udregner systemet automatisk den korrekte fragt.
Bemærk! Der er specialpriser på fragt for visse varer. Fragten på disse varer vil fremgå, når varerne ligger i kurven, dvs. før du bestiller.
Weekendlevering
Der kan ikke leveres i weekenden eller på helligdage.
Track & trace
Du modtager track & trace oplysninger, når vi afsender din pakke – så kan du selv følge pakkens vej hjem til dig.
Bemærk! Hvis den bestilte vare leveres direkte fra vores leverandør, modtager du kun track & trace, såfremt leverandøren anvender dette.
Levering til udlandet
Vores netbutikker leverer ikke til udlandet.
Fragtmand – genudkørsel
Camola ApS gør opmærksom på, at du selv skal betale for genudkørslen, hvis fragtmanden ikke finder nogen hjemme, og der ikke er krydset af i ”Må stilles uden kvittering”.
Bemærk! Risikoen overgår til dig, hvis du siger Ja til, at varen må stilles.
Levering til øer
Camola ApS leverer ikke til øer, der ikke er brofaste uden forudgående aftale. En bestilling til en ikke-brofast ø vil derfor enten blive leveret i færgehavnen til øen, eller ordren vil blive annulleret medmindre andet aftales.
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Vores netbutikker modtager reklamationer enten på mail eller ved opringning til os.
Når du handler på vores netbutikker, har du 24 måneders reklamationsret. Afhængig af den konkrete situation betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal du reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Fragtomkostninger på reklamation?
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi anbefaler at du kontakter os på forhånd, så fremsender vi en returlabel, så du kan returnere varen uden omkostninger.
Varen sendes direkte til vores adresse:
Nordensvej 2
7000 Fredericia
Skal varen sendes en anden adresse, f.eks. direkte til vores leverandør, vil du blive oplyst den adresse, du skal sende varen til.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsblanket så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det gør processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under betingelser på vores netbutikker.
Fortrydelsesret
Ubrugte varer
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores netbutikker. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os.
Du kan ikke fortryde ved passivitet, dvs. at du ikke kan fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse eller manglende afhentning ved udleveringsstedet.
Bemærk!Bliver varen ikke afhentet eller nægtet modtaget, sendes varen retur til vores adresse. Omkostningerne til returfragt og evt. genudsendelse af varen afholdes af dig.
Hvis du ønsker at udøve fortrydelsesretten, skal du være opmærksom på følgende:
Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen pr. mail give tydelig besked om, at købet fortrydes.
Varen anses for modtaget/leveret, når varen er
- ankommet til det ønskede leveringssted eller
- afhentet ved diverse udleveringssteder (herunder ved afhentning på vores adresse) eller
- afhentet af fragtfører bestilt af kunden
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk! Du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
Returnering
Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du gav meddelelse om fortrydelsen.
Du skal selv betale for returfragten og bærer dermed risikoen for varen, indtil vi har modtaget forsendelsen.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder som udgangspunkt for alle varer, der er fremsendt med fragtmand.
Udgifter for returnering varierer meget alt efter hvilken vare, du skal sende retur, og varens stand (f.eks. usamlet eller samlet).
Hvis varen er pakket som ved modtagelsen, vurderer vi, at udgiften for returnering – som minimum – bliver op til ca. 65% dyrere end fragtprisen på leveringen, fordi Camola ApS har stordriftsaftaler med fragtfirmaer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 5.000
Bemærk! Ved varer leveret fragtfrit kan vi oplyse, hvad fragtprisen for fremsendelsen reelt har været. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.
Varen sendes direkte til vores adresse:
Nordensvej 2
7000 Fredericia
Vi beder dig udfylde fortrydelsesblanketten, men det er ikke et krav. Når du udfylder fortrydelsesblanketten, gør det processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under Betingelser på vores netbutikker.
Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på.
Du bør altid gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Manglende eller mangelfuld emballage kan i nogen tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed træder fortrydelsesretten for brugte varer i kraft.
Se i øvrigt ”Fortrydelsesret - brugte varer”
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Fortryder du dit køb, tilbagefører vi naturligvis det beløb, du har indbetalt til os.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen vedrørende den pågældende vare(r), herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis vi finder, der er ”begrundet mistanke” for, at dokumentationen ikke er retvisende, tilbagebetales beløbet først efter fysisk modtagelse og kontrol af varen.
Bemærk!Alle specialfremstillede varer er undtaget fra fortrydelsesret.
Brugte varer
Du har også 14 dages fortrydelsesret på brugte varer, når du handler på vores netbutikker.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os.
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Hvis du ønsker at udøve fortrydelsesretten, skal du være opmærksom på følgende:
Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen pr. mail give tydelig besked om, at købet fortrydes. Du modtager en kvittering for modtagelsen pr. mail.
Varen anses for modtaget/leveret, når varen er
- ankommet til det ønskede leveringssted eller
- afhentet ved diverse udleveringssteder (herunder ved afhentning på vores adresse)
- afhentet af fragtfører bestilt af kunden
Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du gav meddelelse om fortrydelsen.
Du skal selv betale for returfragten og dermed bærer du risikoen for varen, indtil vi har modtaget forsendelsen.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder som udgangspunkt for alle de varer, som er blevet fremsendt med fragtmand.
Udgifter for returnering varierer meget alt efter hvilken vare, du skal sende retur, og hvilken stand varen er i (f.eks. usamlet eller samlet).
Hvis varen er pakket som ved modtagelsen, vurderer vi, at udgiften for returnering – som minimum – bliver op til ca. 65% dyrere end fragtprisen på leveringen, fordi Camola ApS har stordriftsaftale med fragtfirmaer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 5.000
Bemærk! Ved varer leveret fragtfrit kan vi oplyse, hvad fragtprisen for fremsendelsen reelt har været. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.
Varen sendes direkte til vores adresse:
Nordensvej 2
7000 Fredericia
Når du returnerer varen, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsblanket så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det gør processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under betingelser på vores netbutikker.
Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.
Værdiforringelsen varierer fra varetype til varetype.
Værdiforringelse: Vurderes individuelt
Eventuel reparation af varen: Efter tidsforbrug og reservedele
Skadet/manglende original emballage: Vurderes individuelt