• 2066 5321Telefontid til 16.00

    Åbningstider
    Mandag - fredag 8.30 - 17.00
    Lørdag 9 - 14 (Kun afhentning)

    Hej! Vores eksperter er klar til at svare på dine spørgsmål.

  • Mærkevarer til skarp pris 175+ varemærker

    Professionel rådgivning Alle hverdage 09-16

    Stort sortiment 50.000+ varer

  • 0

    0,00 kr

    0

    0,00 kr

    Gå til kurv
http://byghjemme.test.esellercloud.dk/

Kan du acceptere den forlængede leveringstid?

Du skal vælge om du kan acceptere den forlængede leveringsdato ved at klikke i ”Ja” eller ”Nej”Købet kan ikke gennemføres uden accept.

Produktet er ikke på lager og kan først leveres d. [date], vil du fortsætte?

Hvad koster fragten?

Du skal enten udfylde postnummer eller vælge afhentning

Fragten vil variere afhængigt af, hvilken vare, du bestiller og hvor du bor i landet. For at beregne den nøjagtige fragt, kan du indtaste dit postnummer, og tryk på "Læg i kurv". Du kan også afhente varen i Fredericia - det er ofte gratis.

Vælg postnummer

change-postnummer__unavailable_postcode

For at beregne den korrekte fragt på din ordre skal du indtaste dit postnummer.

Salgs- og leveringsbetingelser for byghjemme.dk

Link til fortrydelses- og reklamationsblanket (PDF)
Link til fortrydelses- og reklamationsblanket (Word)

Bestillings- og leveringsbetingelser pr. 1. oktober 2020

Firmaoplysninger:

Camola ApS
Nordensvej 2
7000 Fredericia

CVR nr.: 32 34 23 96
Etableret år: 2011

Camola ApS driver de to netbutikker frishop.dk og byghjemme.dk, der kan kontaktes på hhv.

Tlf.: +45 72 20 72 12 / mail@frishop.dk

Tlf.: +45 20 66 53 21 / kundeservice@byghjemme.dk

Begge netbutikker besvarer normalt mails indenfor 24 timer - dog ikke i weekenden. Både netbutikker er e-mærkede netbutikker. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger-hotline.

Alle kontrakter indgås på dansk, og betingelser for salg og levering gælder, som beskrevet nedenfor.

Betaling

Når du handler på vores netbutikker, modtager du pr. mail en ordrebekræftelse på din bestilling. Du vil desuden modtage track & trace, når varen afsendes. Endelig modtager du en faktura på PDF, der kan benyttes i dit regnskab eller som garantibevis.

Camola ApS benytter Quickpay som betalingsgateway og har indløsningsaftale med Nets / Teller.

På vores netbutikker accepterer vi følgende kreditkort:

Dankort
VISA
VISA Electron
Mastercard
Maestro
JCB

Ved betaling anvender vi secure på dankort for at undgå svindel. Der er ingen kortgebyrer, og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores adresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Bemærk! Ved brug af offentlig fakturering (OIO) pålægges et administrationsgebyr på 200 kr., såfremt fakturaen skalændres som følge af manglende informationer ved bestilling.

Ved kontooverførsel påløber der 5,- kr. for ekstra administration. Vi anbefaler dog ikke kontooverførsel, da din indsigelsesret bortfalder.

Levering

På vores netbutikker har du flere forskellige muligheder for levering. Under afslutningen på din bestilling kan du tage stilling til, hvordan du ønsker din vare leveret.

Camola ApS benytter forskellige transportører på de forskellige varer for at sikre vores kunder den bedst mulige fragt. Vi anvender primært GLS og DSV – men får også sendt varer direkte fra vores leverandører. Disse bruger forskellige leverandører. På mange varer er det muligt at spare fragten ved at afhente varen på Nordensvej 2, 7000 Fredericia.

Bemærk! På enkelte varer er det ikke muligt at vælge afhentning, ligesom andre varer ikke kan sendes.

Bemærk! Al levering sker til kantsten dog med forbehold for, at vejens beskaffenhed tillader, at fragtmanden kan køre helt til kantstenen.

Ved bestilling anbefaler vi, at du siger ja til, at varen må stilles. Hvis du ikke siger ja, og er du ikke hjemme, når fragtmanden kommer, skal du selv afhente varen på transportørens afhentningssted eller betale fragtmanden for genlevering. Du skal dog være opmærksom på, at det er på egen risiko, når du accepterer, at varen må stilles.

I bestillingsprocessen kan du ønske en bestemt leveringsdato og / eller en anden leveringsadresse hvis du ønsker dette. Vælger du ingen leveringsdato, modtager du din pakke indenfor 1 – 2 dage medmindre andet er angivet på varen.

Når du angiver en ønsket leveringsdato, gør vi alt for at opfylde dit ønske. I nogle tilfælde er dette ikke muligt, f.eks. hvis varen ikke er på vores eget lager, eller hvis leverandøren af den pågældende vare har en længere leveringstid end den, du ønsker.

Vi tilstræber at levere bestillinger som en samlet forsendelse, og du vil derfor modtage din leverance, når alle varer kan afsendes. Du kan derfor opleve en længere leveringstid, hvis vi skal bestille varer hjem fra leverandører for at kunne levere dine varer.

Bemærk! Ved bestilling af varer, der leveres direkte fra vores leverandører, kan du opleve at modtage flere forsendelser, f.eks. hvis du bestiller varer fra flere forskellige leverandører.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragtprisen afhænger af pakkens vægt og størrelse, men kan variere indenfor følgende prisinterval alt afhængig af leveringsmetode:

Levering arbejdsplads: kr. 39-59
Levering hjemme (Må stilles): kr. 49-65
Levering hjemme (Må IKKE stilles): kr. 69-89
Levering pakkeshop: kr. 39-49

Bemærk! Levering til arbejdsplads forudsætter, at der er nogen til at tage imod pakken i tidsrummet fra kl. 8-16.

Alle priser er inkl. Moms, og den endelige fragtpris vil fremgå ved din bestilling i købsforløbet.

Leverancer over 30 kg sker med fragtmænd, og her er udregningen lidt mere kompliceret, da det er afgørende, hvor i landet du bor. På frishop.dk og byghjemme.dk har vi et system, der beregner den nøjagtige fragt.

Når du vælger en vare, der vejer mere end 30 kg – eller når den samlede vægt af det, du er ved at købe – overstiger 30 kg, spørger systemet automatisk efter dit postnummer. Herefter udregner systemet automatisk den korrekte fragt.

Bemærk! Der er specialpriser på fragt for visse varer. Fragten på disse varer vil fremgå, når varerne ligger i kurven, dvs. før du bestiller.

Weekendlevering

Der kan ikke leveres i weekenden eller på helligdage.

Track & trace

Du modtager track & trace oplysninger, når vi afsender din pakke – så kan du selv følge pakkens vej hjem til dig.

Bemærk! Hvis den bestilte vare leveres direkte fra vores leverandør, modtager du kun track & trace, såfremt leverandøren anvender dette.

Levering til udlandet

Vores netbutikker leverer ikke til udlandet.

Fragtmand – genudkørsel

Camola ApS gør opmærksom på, at du selv skal betale for genudkørslen, hvis fragtmanden ikke finder nogen hjemme, og der ikke er krydset af i ”Må stilles uden kvittering”.

Bemærk! Risikoen overgår til dig, hvis du siger Ja til, at varen må stilles.

Levering til øer

Camola ApS leverer ikke til øer, der ikke er brofaste uden forudgående aftale. En bestilling til en ikke-brofast ø vil derfor enten blive leveret i færgehavnen til øen, eller ordren vil blive annulleret medmindre andet aftales.

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Vores netbutikker modtager reklamationer enten på mail eller ved opringning til os.

Når du handler på vores netbutikker, har du 24 måneders reklamationsret. Afhængig af den konkrete situation betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal du reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragtomkostninger på reklamation?

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi anbefaler at du kontakter os på forhånd, så fremsender vi en returlabel, så du kan returnere varen uden omkostninger.

Varen sendes direkte til vores adresse:

Nordensvej 2
7000 Fredericia

Skal varen sendes en anden adresse, f.eks. direkte til vores leverandør, vil du blive oplyst den adresse, du skal sende varen til.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når du returnerer varen, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsblanket så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det gør processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under betingelser på vores netbutikker.

Fortrydelsesret

Ubrugte varer

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores netbutikker. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os.

Du kan ikke fortryde ved passivitet, dvs. at du ikke kan fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse eller manglende afhentning ved udleveringsstedet.

Bemærk!Bliver varen ikke afhentet eller nægtet modtaget, sendes varen retur til vores adresse. Omkostningerne til returfragt og evt. genudsendelse af varen afholdes af dig.

Hvis du ønsker at udøve fortrydelsesretten, skal du være opmærksom på følgende:

Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen pr. mail give tydelig besked om, at købet fortrydes.

Varen anses for modtaget/leveret, når varen er

- ankommet til det ønskede leveringssted eller
- afhentet ved diverse udleveringssteder (herunder ved afhentning på vores adresse) eller
- afhentet af fragtfører bestilt af kunden
Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk! Du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Returnering

Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du gav meddelelse om fortrydelsen.

Du skal selv betale for returfragten og bærer dermed risikoen for varen, indtil vi har modtaget forsendelsen.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder som udgangspunkt for alle varer, der er fremsendt med fragtmand.

Udgifter for returnering varierer meget alt efter hvilken vare, du skal sende retur, og varens stand (f.eks. usamlet eller samlet).

Hvis varen er pakket som ved modtagelsen, vurderer vi, at udgiften for returnering – som minimum – bliver op til ca. 65% dyrere end fragtprisen på leveringen, fordi Camola ApS har stordriftsaftaler med fragtfirmaer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 5.000

Bemærk! Ved varer leveret fragtfrit kan vi oplyse, hvad fragtprisen for fremsendelsen reelt har været. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.

Varen sendes direkte til vores adresse:

Nordensvej 2
7000 Fredericia

Vi beder dig udfylde fortrydelsesblanketten, men det er ikke et krav. Når du udfylder fortrydelsesblanketten, gør det processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under Betingelser på vores netbutikker.

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på.

Du bør altid gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Manglende eller mangelfuld emballage kan i nogen tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed træder fortrydelsesretten for brugte varer i kraft.

Se i øvrigt ”Fortrydelsesret - brugte varer”

For yderligere oplysninger om fortrydelsesretten, se venligst forbrugeraftalelovens standardvejledning om fortrydelsesret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortryder du dit køb, tilbagefører vi naturligvis det beløb, du har indbetalt til os.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen vedrørende den pågældende vare(r), herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis vi finder, der er ”begrundet mistanke” for, at dokumentationen ikke er retvisende, tilbagebetales beløbet først efter fysisk modtagelse og kontrol af varen.

Bemærk!Alle specialfremstillede varer er undtaget fra fortrydelsesret.

Brugte varer
Du har også 14 dages fortrydelsesret på brugte varer, når du handler på vores netbutikker.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os.

Varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis du ønsker at udøve fortrydelsesretten, skal du være opmærksom på følgende:

Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen pr. mail give tydelig besked om, at købet fortrydes. Du modtager en kvittering for modtagelsen pr. mail.

Varen anses for modtaget/leveret, når varen er

- ankommet til det ønskede leveringssted eller
- afhentet ved diverse udleveringssteder (herunder ved afhentning på vores adresse)
- afhentet af fragtfører bestilt af kunden

Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du gav meddelelse om fortrydelsen.

Du skal selv betale for returfragten og dermed bærer du risikoen for varen, indtil vi har modtaget forsendelsen.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder som udgangspunkt for alle de varer, som er blevet fremsendt med fragtmand.

Udgifter for returnering varierer meget alt efter hvilken vare, du skal sende retur, og hvilken stand varen er i (f.eks. usamlet eller samlet).

Hvis varen er pakket som ved modtagelsen, vurderer vi, at udgiften for returnering – som minimum – bliver op til ca. 65% dyrere end fragtprisen på leveringen, fordi Camola ApS har stordriftsaftale med fragtfirmaer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 5.000

Bemærk! Ved varer leveret fragtfrit kan vi oplyse, hvad fragtprisen for fremsendelsen reelt har været. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.

Varen sendes direkte til vores adresse:

Nordensvej 2
7000 Fredericia

Når du returnerer varen, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsblanket så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det gør processen hurtigere. Du finder blanketten vedhæftet din ordrebekræftelse og under betingelser på vores netbutikker.

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

For yderligere oplysninger om fortrydelsesretten, se venligst forbrugeraftalelovens standardvejledning om fortrydelsesret

Værdiforringelsen varierer fra varetype til varetype.

Værdiforringelse: Vurderes individuelt
Eventuel reparation af varen: Efter tidsforbrug og reservedele
Skadet/manglende original emballage: Vurderes individuelt

Persondatapolitik

Når du besøger og/eller bestiller produkter i vores netbutikker, behandler vi oplysninger om dig.

Læs vores datapolitik her

Force majeure

Camola ApS kan ikke holdes ansvarlig for ekstreme situationer, medmindre andet følger af ufravigelige regler.

Klagemulighed

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Toldboden 2
8800 Viborg

EU-Kommissionens online klageportal

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.


Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@byghjemme.dk.